Marketing
Denne artikkelen er produsert av INSIDE Marketing. Innholdet er finansiert av Telenor.
Bli med på innsiden av Norges nest største børsnoterte konsernManagement trainee Susanne Klungtveit (27) i Telenor Technology stortrives i stillingen. Foto: INSIDE Marketing

Bli med på innsiden av Norges nest største børsnoterte konsern

[ANNONSE] For kort tid siden passerte Telenor over 200 millioner mobilabonnenter, og er en av verdens største mobiloperatører. Nå søker de landets beste hoder for å vokse enda mer.

Marketing
Telenor


29.01.2016 kl: 14:34


Hva er dette?

Denne artikkelen er ikke laget av INSIDEs redaksjon, men av INSIDE Marketing, en del av INSIDEs annonseavdeling. Artikkelen er skrevet gjennom et kommersielt samarbeid med annonsør.

For oss er skillet mellom redaksjonelt og kommersielt innhold viktig. Opplever du denne eller andre annonser som for dårlig merket, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss på marketing@inside24.no.


Produsert av INSIDE Marketing for Telenor. 

Telenors historie strekker seg over 160 år tilbake i tid. Det gjør likevel ikke Norges nest største konsern gammeldags.

For fra å være en hjørnestensbedrift innen telekommunikasjon i det norske samfunnet har Telenor tatt steget utenfor landegrensene og er med på utviklingen mot en digital hverdag. Hele 200 millioner kunder hjelpes daglig med sine digitale behov.

– Dette greier Telenor fordi vi er gode til å tilpasse oss – fra fasttelefoni til mobiltelefoni, fra et fokus på Norge til et globalt fokus og fra taletjenester til digitale tjenester, sier strategidirektør Christel Borge i Telenor Group.

For Borge handler det om å se trendene, forstå kundene og teknologien for å kunne ta de rette valgene og eksekvere disse på en god måte.

– Det gjelder derfor å ha de beste personene som forstår behovet og mulighetene, og som tør å ta valgene og lede gjennomføringen.

Telenor er det nest største børsnoterte selskapet i Norge etter Statoil med en omsetning på 107 milliarder kroner i 2014. Mer enn 33.000 ansatte er fordelt på 13 markeder i tre hovedregioner i Europa og Asia.

LES OGSÅ: Strategidirektør Christel Borge er på jakt etter en management trainee som er god nok til å jobbe med Telenors nye strategi

Strategidirektør Christel Borge i Telenor Group forteller at konsernet er med på utviklingen mot en digital hverdag. Foto: INSIDE Marketing

Strategidirektør Christel Borge i Telenor Group forteller at konsernet er med på utviklingen mot en digital hverdag. Foto: INSIDE Marketing

«Vet aldri helt hvordan fremtiden vil se ut»

Telenor opplever at kundene bruker mobilen mer og ikke bare til telefoni. I tillegg er de digitale løsningene på mobilen i stadig større grad linket med den virkelige verden. Det er i det krysningspunktet Telenor er plassert.

– Det som er så gøy med teknologiutvikling, telekom og Telenor, er at vi aldri vet helt hvordan fremtiden vil se ut, forteller Borge.

For å kunne følge teknologiutviklingen og brukervanene i det tempoet forbrukerne krever det, er konsernet avhengige av viktige ressurser.

– Vi trenger et bredt spekter av flinke folk for hele tiden å ligge foran konkurrentene – både i Norge og internasjonalt.

Det som er så gøy med teknologiutvikling, telekom og Telenor, er at vi aldri vet hvordan fremtiden vil se ut, sier strategidirektør Christel Borge i Telenor Group.

Vil du være med på å skape en forskjell – sjekk ut ni spennende Management Trainee-stillinger i Telenor her! 

«Artig å lære mer om teknologien»

Flinke folk har også Telenor fått. Susanne Klungtveit (27) er trainee i Telenor. Hun er utdannet Siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH), og har jobbet til sammen tre år i bank og som finansjournalist.

– For meg var det viktig å ha flere muligheter. Jeg tror det er få som trives med å gjøre én ting hele livet. Det å ha mulighet til å bevege seg internt og ha internasjonal eksponering med et sterkt selskap i ryggen var viktig for meg, sier Klungtveit.

Som trainee følger Klungtveit teknologidirektøren i Telenor Norge, Magnus Zetterberg. Stadig nye utfordringer legger grunnlaget for en variert arbeidsdag.

– Det er en ekstrem bredde i hverdagen til en toppleder, markedet beveger seg hurtig, og beslutninger må hele tiden tas for å tilpasse seg den nye teknologien, sier hun.

Teknologidirektøren har ansvaret for driften og utviklingen av hele nettverket til Telenor i Norge, og det er hans avdeling som sørger for at du kan ringe og surfe på nettet som du vil.

– Teknologi er selve grunnsteinen i Telenor. Er det brudd på en linje i Toten, ringer bjellene i vår avdeling. Jeg er veldig heldig og får innblikk i hele bedriften fra kobbernett til toppledelsen, sier Klungtveit.

LES OGSÅ: Telenors Management traineeprogram lar deg jobbe tett på konsernledelsen. Lurer du på mer om traineeprogrammet kan du finnet ut mer her! 

– Det å ha mulighet til å bevege seg internt og ha internasjonal eksponering med et sterkt selskap i ryggen var viktig for meg, sier Management Trainee Susanne Klungtveit (27) i Telenor Group.

– Det å ha mulighet til å bevege seg internt og ha internasjonal eksponering med et sterkt selskap i ryggen var viktig for meg, sier Management Trainee Susanne Klungtveit (27) i Telenor Group.

Ønsker å bli enda mer digitale

Dersom Telenor bare hadde holdt seg til telefoni og bredbånd, hadde veien videre allerede vært meislet ut.

– Når vi ønsker å spille en større rolle som digital partner for våre kunder blir vår virksomhet enda mer komplisert og spennende. Vi skal tørre og hele tiden utforske nye posisjoner og prøve ut nye ting, men samtidig ha et system som raskt kan trekke det tilbake dersom det ikke fungerer, forteller Borge før hun fortsetter:

– Vi må tørre å ta risiko, men på en måte som gjør at potensielle tap ikke kan bli for store.

Selv om Telenor er store, er konsernet et vekstselskap, og det har de fremdeles ambisjoner om å være.

Traineer som utfordrer oss og stiller kritiske spørsmål er viktige for Telenor, forteller kommunikasjonsdirektør Severin Roald.

LES OGSÅ: Første dag i jobben som trainee ble Petter Brøvig (26) satt i en arbeidsgruppe som vurderte et potensielt oppkjøp av et teknologiselskap.

Disse talentene ser Telenor etter

For å kunne levere enda bedre tjenester til kundene, er Telenor på utkikk etter Norges beste hoder.

– Traineer som utfordrer oss og stiller kritiske spørsmål er viktige for Telenor, forteller kommunikasjonsdirektør Severin Roald.

Han er en av de direktørene i Telenor som til høsten er på jakt etter en trainee, og er klar på hva han ser etter.

– En trainee må ha engasjement, samarbeidsvilje og være en lagbygger. Det er også viktig å være god til å kommunisere både skriftlig og muntlig, og ha et internasjonalt perspektiv. Det å forstå kundenes behov og lære seg bransjen å kjenne er også avgjørende. Lidenskap for sitt eget fag og bransjen er viktig, men jeg vil påstå at personlig holdning er det mest kritiske.

Rekrutteringsansvarlig Didrik Sandaker Bye i Telenor Group forteller at traineene selv må være initiativrike og ansvarsbevisste ettersom lederne de følger har en hektisk hverdag og mange gjøremål.

– Vi er opptatt av å finne en jobb som kandidaten ikke bare kan utføre og lykkes i, men som også er en jobb kandidaten vil trives i på sikt.

Nå er Telenor på jakt etter Norges beste hoder som ønsker å være med på den digitale utviklingen. Er du en av dem?

Vil du være med på å skape en forskjell – sjekk ut ni spennende Management Trainee-stillinger i Telenor her! 

Denne artikkelen er produsert av INSIDE Marketing i et kommersielt samarbeid med Telenor. 


Delta i debatten



Stiftet i 1966 av Einar Corneliussen. INSIDE er en studentavis for og av studenter generelt og BI-studenter spesielt. Avisen eies av SBIO. INSIDE har en egen administrasjon og redaksjon, uavhengig av eier.

Ansvarlig redaktør

Audun Foyn

Daglig leder

Audun Foyn

Frontsjef

-

Post- og besøksadresse:

Nydalsveien 37
0484 Oslo
Org.nr: 990 691 843

Annonsering
Ledige stillinger

Tips oss

post@inside24.no

Innlegg

debatt@inside24.no



INSIDE arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Avisen har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.
Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. © Studentavisen Inside as.