På innsiden: Krank Motostudio

Tidligere forrige uke besøkte Inside KRANK Motostudio, et unikt konsept drevent av blant andre to BI-studenter.

Vel fremme på deres lokaler, som er et kombinert showroom og verksted, ble vi møtt av to særdeles trivelige unge menn. Stolt viste de oss hvordan de reparer og restaurerer gamle motorsykler. De to karene, Nicolai Fossen og Jacob Emil Myre, er begge studenter på entreprenørskapslinjen ved Handeshøyskolen BI og jobber på KRANK ved siden av studiene.

De to BI-studentene. Fra venstre: Nicolai Fossen og Jacob Emil Myrer. Foto: Aleksander Storsveen

På Krank Motosstudio selges både ferdigbygde sykler og deler. De kan også hjelpe deg å tilpasse din egen motorsykkel etter helt spesielle ønsker.

En eldre motorsykkel fra den japanske produsenten Honda, på vei mot et nytt liv som såkalt «café racer». Begrepet cafè racer  stammer fra 60-tallet og var motorsykkelens svar på «Hot rods». Kort oppsummert lette kjøretøy med stor motor!

En gammel boxermotor fra den tyske produsenten BMW. BMW bruker fortsatt boxermotorer på sine motorsykler idag, fordelen er et lavt tyngdepunkt og god kjøling av motoren. Her med et spesiallaget eksosrør.

KRANK produserer også egne motorsykkeldeler med blant annet CNC-maskiner. Drømmer du om en helt spesial del er nesten alt mulig å lage i maskinparken. Her er en gaffelkrone fra fronten på en sykkel.

En rekke flotte gamle sykler er utstilt på showrommet. Denne gamle BMWen har fått et racing-utseende.

I butikken finner du alt du trenger til både motorsykkelen og deg selv. Det holder ikke bare at motorsykkelen ser kul ut, den som kjører må også ha riktig stil. Liker du 60-tallet er butikken verdt et besøk for god inspirasjon.

Mer moderne sykler finnes også.

KRANK huser et stort verksted med plass til mange kundesykler. Her gjør de alt fra ombygging av moderne sykler, til restaurering av eldre veteransykler.

Hjulbygging  er en kunst det kreves mange timer med trening for å mestre.

En Honda under pågående tilpasning. Alt etter kundens ønsker. I dette tilfellet er det en relativt moderne sykkel som blir gitt en «retro-look». Fordelen med å ta utgangspunkt i en nyere sykkel er muligheten for større motor og bedre ytelser.

Vil du vite mer om KRANK, besøk deres hjemmeside på krankmotostudio.no

Vær den første til å kommentere

Svar